Békés vármegye, Belföld

Szarvas: Fedezze fel a Körösök menti ékszerdobozt

Szarvas, Békés megye gyönyörű városa, a Körösök folyóinak ölelésében fekszik. Történelmi emlékei, gyönyörű természeti környezete, pezsgő kulturális élete és vendégszerető lakossága révén ideális úti cél a pihenésre, a kalandra, a gyógyulásra és a kulturális élményekre vágyók számára.

Történelmi időutazás

Szarvas múltja egészen a római korig nyúlik vissza. A városban található a Szarvasi Arborétum, Magyarország legrégebbi arborétum, melynek gyönyörű parkjában ősi fák és egzotikus növények találhatóak. A városban sétálva megcsodálhatjuk a barokk stílusú Szent Anna templomot, a szecessziós stílusú városházát és a romantikus hangulatú Erzsébet liget.

A Körösök varázsa

Szarvas elválaszthatatlan a Körösöktől. A folyók a város ütőerei, melynek partján sétálhatunk, csónakázhatunk, horgászhatunk, vagy gyönyörködhetünk a folyóparti panorámában. A Körösök mentén túrázhatunk, kerékpározhatunk, és felfedezhetjük a környék vadregényes tájait.

Szarvas pezsgő kulturális életet él. A városban található a Szarvasi Vízi Színház, Magyarország egyetlen vízi színháza, mely a nyári hónapokban színvonalas előadásokkal várja a látogatókat. A Szarvasi Gábor Áron Múzeum a város híres szülöttjének, a magyar hősiesség legendás alakjának életét és munkásságát mutatja be. A városban évente megrendezik a Szarvasi Tavaszi Fesztivált is, mely színes programokkal várja a látogatókat.

Szarvasi ízek

Szarvas gasztronómiája is lenyűgöző. A városban számos étterem kínálja a helyi specialitásokat, a szarvasi halászlét, a paprikás csirkét, a szarvasi kolbászt és a szarvasi gulyást. A városban pezsgő cukrászdakultúra is van, ahol finom süteményekkel és fagylaltokkal csillapíthatjuk a hőséget.

Szarvas minden korosztály számára tartogat kikapcsolódási lehetőséget. Fedezze fel a város történelmi emlékeit, sétáljon a Körösök partján, élvezze a pezsgő kulturális életet és kóstolja meg a helyi ízeket. Szarvas felejthetetlen élményeket ígér!

Látnivalók ha egy hétvégére mennénk kirándulni:

• A Szarvasi Vízi Színház Magyarország egyetlen vízi színháza.
  • A Szarvasi Arborétum Magyarország legrégebbi arborétum.
  • A Körösök mentén túrázhatunk, kerékpározhatunk, horgászhatunk és csónakázhatunk.